Alla inlägg den 20 mars 2015

Av M H - 20 mars 2015 13:50

Jaha, motivationen har ju varit si så där. Nu är det dock äntligen dags att försöka göra något ordentligt. i tre månader ska jag få online-coachning av PT. Lite lyxigt... Tack för det alltomkosttillskott.com. Hoppas han inte blir besviken och hoppas han lyckas motivera mig att komma i form. Vore ju inte helt fel om det gick att få en sjysst kropp till sommaren :-) Hoppas kan man ju alltid. Maten är vi ganska duktiga med och tänker ganska mycket på vad vi äter, även om vi fuskar lite ibland. Självklart blir jag godissugen ibland och lite öl är ju gott. Det värsta är cheeze hearts, de är mitt största gift just nu och där kommer det bli svårt att sluta, men skam den som ger sig. Det borde ju gå. Kunde jag gå från 4 till 0 sockerbitar i te och kaffe och sluta röka efter mer än 15 år så borde det väl gå att sluta med cheeze hearts... 

Men det största hotet sitter väl i huvudet, att hitta motivation att börja träna ordentligt. Tid har jag ju så det kan jag inte skylla på. Det gäller bara att ta tag i det har jag fått höra många gånger, men så lätt är det inte... Ja, ja får väl se hur det går. Börjar med att under tre dagar skriva ner allt jag äter och dricker och när och sen ska min kära PT sätta ihop något spännande åt mig. Kan ju inte göra honom besviken :-)


Mer info kommer...


På tal om helt andra saker så såg jag en underbar dokumentär på stv2 igår kväll, Greklandsresan. Personal i äldrevården i Västervik tar med pensionärer på ett äldreboende på en resa till Grekland. Trots att många har det väldigt besvärligt och behöver tillsyn dygnet runt så åker de på en vecka till Grekland. Flera av de gamla har aldrig varit utomlands tidigare och ser verkligen fram mot resan. Man verkligen såg hur de levde upp och en del av dem blev som barn på nytt. Så vill jag ha det när jag blir gammal, hoppas verkligen att det finns några såna eldsjälar då med.


Nu är det fredag och snart dags att försöka planera något gott att äta till kvällen. Blir något med kyckling, men vet inte riktigt vad än...


Länk till min blivande PT Robin Malmström de kommande månaderna är här: http://nosugarneeded.se/


#alltomkosttillskott #nosugarneeded.se # robinmalmstrom #nyttlivigen #ahealthyme #omstart #nystart #afitbodybeforesummer #healthyfood #nosugar # #svt #svt2 #greklandsresan

Skapa flashcards