Alla inlägg den 27 mars 2015

Av M H - 27 mars 2015 12:51

Spännande väntan nu...

I kväll ska jag få förslag på program från "min" PT de kommande tre månaderna. I morgon startar vi upp med ett samtal via skype för en uppstart med plats för eventuella frågor och så. Sen vet jag inte om vi kör igång söndag eller måndag. Hoppas på måndag då vi ska iväg med sekreterarföreningen till Arlanda på visning på söndag som kommer ta typ hela dagen och då kan det vara lite svårt att köra på specialmat eller träning när man sitter på en buss i många timmar.


Tråkdag idag med grått väder och riktigt trist. Hade det på känn igår så satte lite frön på svällning och nu står det supergoda dinkel- och solrosbrödet på jäsning. Om ett par minuter ska det in i ugnen och då kommer en härlig doft sprida sig i hela lägenheten. 


I går var Paolo Roberto på besök i en butik här i staden och bjöd på provsmak på sina pizzor. Den vi fick smaka var god så det får bli fredagens latmiddag. Brukar inte köoa färdigmat men gjorde ett undantag igår faktiskt. Har inte varit sugen på pizza på länge och nu har vi ätit mycket fisk i två veckor så kände att jag kan fuska lite...


Skönt att slippa laga mat. Har ju gjort egen grönsaksbuljong till soppa ett par gånger nu och det är både tidskrävande och jobbigt... Eller kanske inte, men det är en hel del grönsaker som ska skalas och hackas och så ska det göras i flera olika moment. Jag tycker bäst om när det är enkelt och går fort. Blir liksom inte så mycket av allt slit som man gör. En liter buljong av massor med grönsaker (son inte alltid är så billiga). Blir mycket billigare att köpa buljongtärningar, men tänkte att det kunde vara skönt att veta vad man stoppar i sig och det är garanterat inga E-nummer i den jag gjorde. Det enda jag inte riktigt vet allt innehåll på är torrt vitt vin som man skulle använda annars är det bara grönsaker och vatten och olja...

Men men, det blev ganska gott och nu har jag 1,5 liter buljong i frysen som ligger och väntar på att användas. Får bli någon gång nästa vecka. I kväll blir det ju pizza, i morgon är inget bestämt men tror vi tar det lite "latigt" och slänger ihop en paj och söndag får vi se hur pass nyttig jag ska vara. 


Fredagskänslan vill inte infinna sig riktigt än men snart kanske :-) Har ställt ut en flaska rött på balkongen så den blir lite kyld till pizzan ikväll. Antar att det blir en mys/slapparkväll i soffan framför tv:n med sambon. Hoppas på något kul att se annars får vi väl leta upp en bra film någonstans.

Ovido - Quiz & Flashcards