Alla inlägg den 30 mars 2015

Av M H - 30 mars 2015 10:45

Jaha, då var det dags på riktigt. Fick mitt anpassade kost- och träningsschema i fredagskväll. Hade en skype chat med "min" PT i lördags för att få svar på frågor och gjorde beställning på de mineraler och vitaminer han sa att jag bör få i mig. De kommer förhoppningsvis i morgon så idag får jag vara utan... Tänk vad fort man kan få hem saker när man gör beställningar via nätet. Förut skulle man antingen ringa, då satt man länge i telefonkö och sedan tog det nästan alltid mer än en vecka innan man fick hem det man beställt. Eller så skulle man skicka in beställning via posten, då tog det minst en dag innan företaget hade beställningen och hade man tur kunde de behandla beställningen samma dag den kom in, men oftast var det väl kanske inte så utan det tog ett tag och sen upp till en vecka innan man fick hem varorna. Om man hade tur att de fanns och inte var slutsålda. Nu går man in på hemsidan och ser direkt om varorna finns eller inte och lägger en beställning och i vissa fall har man de hemma dagen efter...


Min nya kost då... Ja, det var inte så hemskt som jag trodde, men det var en del saker som jag ätit en del av som jag ska plocka bort. Jag har till exempel ätit ett kokt ägg till frukost och ganska ofta gjort en bananpannkaka till lunch. Nu ska jag hålla mig i från ägg och frukt så det blir till att tänka om en hel del. Till frukost ska jag äta 75-100 g skinka/kalkon/kyckling, 40 g naturella nötter (valnötter, hasselnötter, cashewnötter, paranötter eller mandlar) och variera dessa, 4 dl vatten och lite vitaminer/mineraler.


   Dagens frukost. Idag blev det skinka och en blandning av mandel och cashewnötter. Var ganska gott faktiskt. Får hoppas att jag står mig på det bara. Lunchen blir lite knepigare att komma på. Måste tänka igenom ett schema dels för variationen och dels för att inte fastna kring vad jag ska äta varje dag. Kött, fisk, kyckling, kalkon och räkor får jag äta som ska intas tillsammans med sallad, grönsaker och/eller wok. Ingen potatis, inga rotfrukter, inget bröd, gluten, vete, ägg, bars, kesella, laktos så det gäller som sagt att tänka till lite för att få lite variation och inte tröttna ur...


Dags snart att tänka på lunchen. Får se vad jag ska hitta på. 


#nyttlivigen #ahealthyme #omstart #nystart #afitbodybeforesummer #healthyfood #nosugar #nosugarneeded #robinmalmstrom #striktkost #träning #snyggkropptillsommaren

Skapa flashcards