Alla inlägg den 10 april 2015

Av M H - 10 april 2015 11:10

...säger de flesta, nu är det fest och vi ska frossa i godsaker både att äta och dricka. Jaha, säger jag då. Inte för mig då... Frosserierna får jag vänta med ett par månader tills jag har kommit till en bra punkt där jag trivs och lite av magen är borta. Vi ska ut på restaurang ikväll, något som varit bokat ett tag. Fira sambons ena syster som fyllt år och den andra systerns man som fyller år idag. Hoppas det finns något gott jag kan äta också. Tänkte faktiskt ta ett glas rött till maten, det är jag helt klart värd efter all träning.

Har tyvärr inte blivit några PW den här veckan då vi för fullt håller på att fixa till båten som ska sjösättas om två veckor. Blir långa dagar med sena kvällar på uppställningsplatsen. Inte hemma förrän det är mörkt och då är vi alldeles genomfrusna, det är ju inte så varmt ute på kvällarna än.


Annars har träningen och kosten gått förvånansvärt bra. I går kände jag mig till och med slut på ett skönt sätt när jag var klar. Något jag inte trodde jag någonsin skulle säga. Snart dags för sista gympasset för den här veckan sen är det "vila" två dagar. Kör gymmet måndag, tisdag, torsdag och fredag med vilodag onsdag, lördag och söndag. Tror det kommer bli ganska bra. Det är ju dock bara vecka två än så det är ett tag kvar att kämpa på. I går fick jag hem det kosttillskott jag ska äta före och efter träning. Har alltid varit lite skeptisk till sånt men det ska bli spännande att se hur det fungerar. Det luktade gott i alla fall... Alltid något...


Maten då. Har lite svårt att komma på vad jag ska göra. Det har ju alltid varit grädde, creme fraiche och sånt i min matlagning. Nu är inte ens kokosmjölk tillåtet för tillfället. Så det blir lite knivigt, men det ska väl gå. Det gäller bara att tänka utanför boxen :-) Eller bortom grädden...


Jag gjorde en jättegod lax i ugn med purjolök och fryst spenat på och i formen, ungefär som torsken. Det blev jättegott och till det en god sallad. Sambon fick lite cous cous till sin portion.

 

Jag har även gjort en gryta på nötkött. I den hade jag krossade tomater, paprika, gul lök, ramslök, vitlök och charlottenlök samt tomatpuré och lite kryddor. Det blev sallad till det och sambon fick ris till sin portion. 

 

I två dagar har jag nu ätit lite lyxigare frukost. Har köpt hem lufttorkad skinka för att variera lite. Och oh, så gott det var. Man blir lite trött på att äta samma skinka eller kalkon hela tiden trots att det knappt gått två veckor.

 

Nackdelen är bara att det är så mycket fett i den lufttorkade skinkan. Men jag brukar ju alltid skära bort det mesta av fettet, även det som är i skinkan så jag tittar mer på hur mycket fett det är än vad det är för sort. Det är ett litet meck att pilla bort fettet så frukosten tar ganska lång tid...

           


Men det är helt klart värt det. Så länge jag har tid på mig så pillar jag hellre lite för att få bort fettet för att kunna variera mig. Bilderna ovan är från två olika dagar. Men man kan nästan se vilket pill det varit att få bort det där fettet. Tyvärr så kommer en del skinka med ibland som är svårt att få bort från fettet och det känns surt. Skinkan är ju bara sååå god :-)


I går blev det köttfärssås med kokt broccoli, sparris och sallad för mig och pasta till sambon. Blev ingen bild, men har kvar köttfärssås till lunch, så blir en bild då istället.


Som sagt snart dags att ta sig ner till gymmet. Ska äta lite lunch först och sen blir det väl ca 30 min matsmältning så jag inte får håll sen är det bara att köra på. Ser faktiskt fram mot dagens gympass, något jag inte heller trodde jag skulle säga för inte så länge sen. Hoppas verkligen jag kommer tycka det är kul snart, alltså kul på riktigt och se fram mot varje pass och försöka klämma in PW trots båtfix... Men den dagen kommer väl den också, den som väntar får se.


#nyttlivigen #ahealthyme #omstart #nystart #afitbodybeforesummer #healthyfood #nosugar #nosugarneeded #robinmalmström #striktkost #striktträning #träning #snyggkropptillsommaren #godmat #nyttigmat


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards