Alla inlägg den 4 december 2014

Av M H - 4 december 2014 10:43

Har varit väldigt dålig på att hålla bloggen (och ett hälsosamt jag) igång. Webkursen i 5:2 detox är över och jag har fortsatt tänka på vad jag äter. Undviker socker och vetemjöl så gott det går. Att ta bort allt och lägga om helt skulle inte funka så jag tar det lite lugnt och byter ut saker lite i taget. Inget tillsatt socker längre och inget vetemjöl. Äter frasbröd gjort på majsmjöl istället för vanligt bröd. Har bakat lite glutenfritt och provar mig fram. Mindre rött kött även om inte allt är bortplockat. Mer kyckling än tidigare. Luncherna kan bli sallad, soppa eller bananpannkaka som är en ny favorit. Med grekisk eller turkisk yoghurt och bär, mums...


November var en supertrist månad med noll energi och lust. Det är nog värsta månaden att vara utan jobb i, kan ju vara december med all julhets i och för sig men då brukar det vara lite ljusare. Vi hade ju sämsta soltiderna någonsin så det är inte konstigt att man inte är så pigg.

Läste om en ny webkurs; energikicken och det kändes som att det var precis vad jag behövde. Så jag anmälde mig och kursen började i måndags. Vaknade måndag morgon och kände mig febrig och hängig så det blev ingen träning inte tisdag heller men onsdag skulle man ta en pw på 30-40 min ute så i går gjorde jag det och nu djäklar ska jag försöka. Har ett par dagars övningar att ta igen men det ska väl gå bra antar jag.


Vet bara inte vad jag tänkte på, sån kurs i december med all julmust, julskinka och skumtomtar. Hur ska jag klara det? Blir nog lite syndande men mestadels ska det nog gå bra.


Nu väntar dagens träning och sen planera middagen. Blir något gott med kyckling idag.

Ovido - Quiz & Flashcards